BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, January 29, 2011

doa untuk sahabat


lets pray for our frens safety at egypt now!!
mengikut ape y didngar..dbca,,keadaan di sane agak kacau bilau dengn bnyi tembakn dan perarakn y melampau..huhuuu...kite sbgai kawan,sahabt,,hanya mmpu berdoa agar mereka sume d ilndungi..huhuuhu

dr.ad..awk slmt kn??ok an??huhu...im totally worried bout u now!!!
saya arap awk n kawan2 y lain selamt
hanis and athi(zagazig) n sis fathni(alex)
n also fauzan(al-azhar)
hope korg pon okeyh2

(^_^)

*senyuman dalam kerisauan*


Doa Pelindung Diri






بِسْمِ اللهِ الَّذِيْ لاَ يَضُرُّ مَعَ اسْمِهِ شَيْءٌ فِيْ الأَرْضِ وَلاَ فِيْ السَّمَاءِ وَهُوَ السَّمِيْعُ الْعَلِيْمُ


Maksudnya : Dengan Nama Allah yang dengan namaNya tidak akan memberi mudharat apa pun yang ada di bumi dan di langit dan Dialah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. (Riwayat Tirmidzi & Abu Daud)
Dalam Sunan at-Tirmidzi dikatakan: "Sesiapa yang pada waktu pagi dan petang membaca doa ini sebanyak tiga kali, maka ia tidak akan ditimpa keburukan pada hari itu.






أَعُوذُ بِكَلِمَاتِ الله التَّامَّات مِنْ شَرِّ مَا خَلَق


Maksudnya : Aku berlindung dengan kalimah-kalimah Allah yang sempurna daripada keburukan makhluk. (Riwayat Muslim)
Perawi hadis ini berkata: Aku mendengar Rasullah s.a.w bersabda: "Sesiapa yang membaca doa ini sebanyak tiga kali pada satu malam, maka ia tidak akan ditimpa keburukan pada malam itu." Pada satu malam, perawi hadis ini disengat kala jengking. Kemudian orang bertanya kepadanya:"Mana hadis yang kamu riwayatkan dahulu kepada kami, sedang kamu sekarang (ditimpa keburukan yang serupa) disengat kalajengking?" Ia menjawab:"Demi Zat yang tidak ada Tuhan selain Allah, aku lupa membacakan doa itu pada malam ini"

tuk sume::jangn lupe berwuduk sblom berdoa taw...

0 kata2:

Daisypath

Daisypath Friendship tickers